Den sista helgen

Så har min sista helg i Bangladesh passerat och det gjorde den på ett väldigt bra sätt :)
I fredags hade vi kul på danskarnas farwell-party, men tyvärr var vi alla lite småtrötta så vi gick hem tidigt.

En del av tjej-ligan på partyt ;)


Sofie, Nina, Anders, Emma och Helena

I lördags var Barbara och jag ute på porslinsjakt. Igen. Hahaha.. Denna gången var det dock för att leta efter ett set till Barbara då mina resväskor redan är allt för välfyllda. Vi var inne i 5-6 olika butiker innan vi tillslut hittade ett jättefint set som Barbara föll för :)


Försäljaren är en rolig prick i Gulshan 1 som vi har handlat av flera gånger. När han såg att jag fotade porslinet ville han väldigt gärna att vi skulle ta en bild ihop med honom också.


Eftermiddagen spenderades vid poolen på Nordiska och senare på kvällen åkte vi hem till Nicklas för att se på film. Vi såg bland annat The Imaginarum of Doctor Parnassus, en något märklig men ändå härlig film.


På söndag morgon blev det gemensam frukost med gänget på Nordiska. Det var bara vi där så det var hur mysigt som helst. Jag tycker att det är så härligt att hänga på Nordiska de flesta andra är på semester, man får hela stället för sig själv och slipper slåss om solstolarna :)
Strax efter lunch åkte B och jag ut till Dhanmondi för att shoppa (Gulshan är stängt på söndagar). Tyvärr kände vi oss båda lite risiga så när vi var klara på Arrong orkade vi inte mer, vi bestämde oss för ge upp och att åka tillbaka till Nordiska. Väl framme där blev det bara en väldigt liten stund vid poolen för efter knappa 5min började det regna. Jäkla regnsäsong. D
Under kvällen fick jag iaf packat klart mitt porslin och det verkar faktiskt som att jag får med mig det mesta hem, känns så himla roligt! Längtar till jag kommer hem och får börja använda det :) För ojoj vad det ska bjudas på fika och middagar då, be prepared! Hihi..

Vi hörs snart igen!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0