Lycka

I lördags var Emma och jag ute på porslins-jakt.
Emma hittade Rörstrands Ostindia och butiken vi var i hade i princip hela kollektionen så hon fick köpt hela 64 delar! Själv föll jag för ett fantastiskt fint porslin från Ralph Lauren. De hade inte så många delar av det så jag köpte bara 27delar fördelat på tallrikar, assietter, muggar samt tre uppläggningsfat. Men eftersom det är ett vitt porslin så är det ju enkelt att komplettera med skålar och annat hemma :) Frågan just nu är bara hur sjutton jag ska få hem min lilla servis. Elin har lovat mig lite utrymme i deras kontainer som seglar hem i juni 2011, men helst vill jag såklart få hem det så snart som möjligt... Därför hoppas jag att jag kan få med mig det som handbagage. Skulle det krisa får jag lämna några delar på kontoret och hoppas att den som reser till Sverige härifrån nästa gång kan hjälpa mig och ta med dem.  

Emma inspekterar sina tallrikar..


O här är mitt fina porslin - muggen, assietten och ett uppläggningsfat.
Total lycka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0