Nedräkningen har börjat, 17dagar kvar

Idag är det den 12juli och mamma fyller år, stort grattis!! Den 12e innebär också att jag nu har 17dagar kvar här i Bangladesh, nedräkningen har verkligen börjat..
     Det känns väldigt konstigt att jag snart ska återvända till Sverige. Livet där är så väldigt anorlunda jämfört med livet här. Visst saknar jag Sverige i mångt och mycket, men samtidigt har jag det väldigt bra här. För varje vecka som går kommer man mer och mer in i allting med jobb, vänner och fritid. Ju längre man lever här dess starkare kontakter får man och dess svårare blir det att lämna. Mina 6månader är definitivt alldeles för kort tid, helst hade jag nog stannat 1-1.5år, för som det är nu så lämnar jag när jag är precis mitt upp i allting.
     Men det är inte så mycket att göra, den 29e flyger jag hem och det ska bli så härligt att få träffa familj och vänner igen! Jag har tagit ledigt i 2v så förhoppningsvis är vädret bra för då blir det nog en sväng upp till Strömstad :)

När hösten smyger sig på kommer jag helt säkert längta tillbaka till Bangladesh, men vem vet - det kanske kommer nya möjligheter att flytta tillbaka.. Fingers crossed :)  

Kram!

Kommentarer
Postat av: Tanja

Oh, så du hoppas på en resa tillbaka? Tyder på att du har det fantastiskt bra :-) Kul! Skall bli spännande att höra lite mer om hur du haft det när du kommer hem. Jag är nog på semester precis när du kommer, men jag är tillbaka v35 igen.

Ha det så underbart så länge, kram!

2010-07-13 @ 10:06:42
Postat av: Helena

Kommer att saknar dig massor :( inget kul utan Jennie..

2010-07-13 @ 11:42:55
Postat av: Lina

Sv: Ha Ha den fantastiska salladen är faktiskt köpt på Burger King då både jag och Frida inte riktigt kom i håg att packa ner tillräkligt med mat :P Det räcker inte riktigt med körsbär, vindruvor och ett packet brago kex för en hel dag. :D

2010-07-14 @ 22:16:31
URL: http://lillasysterlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0