Språklektion

Jag håller på och lär mina kollegor svenska. Mest blir det olika smeknamn för det är enklast för dem att komma ihåg men också att använda. Hittills har jag bla lärt dem lillan, hustomten, chefen, min lilla spann vatten osv.
Igår fick jag en härlig kommentar via Skype från en av dem, "Du är gammelfarfar, tjötmoster" Hahahahaha..




När de tröttnar på smeknamnen, har vi sånglektioner istället. Vi kör på samma sång hela tiden, "Du käre lille snickerbo" från Emil i Lönneberga. Fantastiskt roligt vill jag lova :)

Ikväll blir det middag på Internationella klubben, det vankas grillbuffé ihop med tjejerna!
Ha det gott!

Kram

Kommentarer
Postat av: Riccie

Hahahahaha ja vill oxå va "sota mustar"!!!!

2010-07-01 @ 14:08:29
URL: http://barariccie.blogg.se/
Postat av: Jennie

Sorry, det är redan upptaget ;)

2010-07-05 @ 05:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0